• Tekirdağ 13° AÇIK
    • Adana
    • Adıyaman
    • Afyonkarahisar
    • Ağrı
    • Amasya
    • Ankara
    • Antalya
    • Artvin
    • Aydın
    • Balıkesir
    • Bilecik
    • Bingöl
    • Bitlis
    • Bolu
    • Burdur
    • Bursa
    • Çanakkale
    • Çankırı
    • Çorum
    • Denizli
    • Diyarbakır
    • Edirne
    • Elazığ
    • Erzincan
    • Erzurum
    • Eskişehir
    • Gaziantep
    • Giresun
    • Gümüşhane
    • Hakkâri
    • Hatay
    • Isparta
    • Mersin
    • istanbul
    • izmir
    • Kars
    • Kastamonu
    • Kayseri
    • Kırklareli
    • Kırşehir
    • Kocaeli
    • Konya
    • Kütahya
    • Malatya
    • Manisa
    • Kahramanmaraş
    • Mardin
    • Muğla
    • Muş
    • Nevşehir
    • Niğde
    • Ordu
    • Rize
    • Sakarya
    • Samsun
    • Siirt
    • Sinop
    • Sivas
    • Tekirdağ
    • Tokat
    • Trabzon
    • Tunceli
    • Şanlıurfa
    • Uşak
    • Van
    • Yozgat
    • Zonguldak
    • Aksaray
    • Bayburt
    • Karaman
    • Kırıkkale
    • Batman
    • Şırnak
    • Bartın
    • Ardahan
    • Iğdır
    • Yalova
    • Karabük
    • Kilis
    • Osmaniye
    • Düzce
    • Lefkoşa
    • Bakü
    • Amsterdam
  • AKŞAM'A 19:20

  • HABER GÖNDER

  • SİTE YAZARLARI
  • VİDEO GALERİ
  • FOTO GALERİ

Psikiyatride füg  “kişilik farkındalığının kaybı”  şeklinde tanımlanıyor.

CHP’nin temel değerlerininin ve fabrika ayarlarının gündeme geldiği bu günlerde konu, CHP’nin “füg”ü değil.

Bu yazıda müzikteki fügden bahsetmek istiyorum.

“Müzikte füg, birden çok sesi birleştirme kurallarına göre yazılan bir ses süsleme biçimi.

Ana tema bir partide sunulur ve sonra diğer partiler  benzetiş yoluyla birbirini izler.

Füg eserlerinde cümlelerin birbiri ardına sıralanması, kovalamayı andırdığı için bu stile “kaçış” anlamında “füg” denilmiş.

Bir füg’un yapısı şöyle gelişir: Önce birinci ses yalniz başına takdim edilir (tema).

Ardından ikinci ses birinciyle beraber devreye girer (cevap) -ki bu genelde birinci sesin dört veya beş nota aşağı veya yukarı kaydırılmış halidir.

İkiden fazla ses varsa bu noktada devreye diğer sesler girmeye başlar.

Yeni devreye giren her ses “cevap” melodisini çalarken bir önceki ses ikinci bir temayi çalar: tema-cevap-tema-cevap. 

Bu fasılın ardından çok enteresan oyunlar yapılır.

Mesela ilk devreye giren tema başaşağı döndürülebilir, ayna simetrisi alınabilir, notalarin uzunluğu genleştirilip sıkıştırılabilir.

Bütün bunlar yapılırken olaylar yine ilk paragraftaki gibi gelişir ama daha çok esneklik vardir.

Mesela “cevap giriyor aman” dersiniz, öyle başlar ama sonra gider başka bir şey yapar, veya cevap kısmı daha tema tam bitmeden  devreye girebilir.

Parça biterken temalar parçaya girdikleri sırayla tekrarlanır ve parça “ah çok yoruldum” edasiyla mağrur bir bitiriş yapar.” (Ekşi Sözlük).

Füg altın çağına Bach’la birlikte ulaşmış.

Şimdi bu anlatılanları You Tube’da Bach’ın  D Major, WTC II, BWV 874  fügünü dinleyerek görelim: https://youtu.be/m0HoK8yZS1c 

Eseri görüntülü hale getiren Stephen Malinowski  isimli bir müzik ve bilgisayar ustasının yaptığı “ Müzik Animasyon Makinası”.

Müzik Animasyon Makinasının görselleştirdiği diğer eserler https://musanim.com/ siteside.

İyi dinlemeler, bu arada CHP’yi düşünebilirsiniz.

 

 

 

 

YORUMLAR

En az 10 karakter gerekli

Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.

ŞANS TOPU SONUÇLARI

  • 11
  • 13
  • 14
  • 32
  • 34
  • +
  • 08

SAYISAL LOTO SONUÇLARI

  • 03
  • 05
  • 25
  • 41
  • 45
  • 49
sf TÜRKİYE'DE KORONAVİRÜS
5.727.044

VAKA

5.454.360

İYİLEŞME

51.332

ÖLÜM

272.684

AKTİF VAKA

sf DÜNYA'DA KORONAVİRÜS
198.032.883

VAKA

129.811.699

İYİLEŞME

4.220.504

ÖLÜM

68.221.184

AKTİF VAKA

Yazarlar
Video
Galeri
Tekirdağ Net Haber'e üye olun

Zaten üye misiniz ? Buraya tıklayarak Üye girişi sağlayabilirsiniz.

Tekirdağ Net Haber'e giriş yapın

Henüz üye değil misiniz ? Buraya tıklayarak Üye olabilirsiniz.